lørdag 27. desember 2008

Årets tall

Mye spenning har vært knyttet den mest prestisjefylte årskåringen av 2008, nemlig hva som blir årets tall. Etter at sju forutsigbart nok gikk av med seieren i 2007, har tallet vært på alles lepper i hele år. Det er herved en glede å frata 7 noe av dets ufortjent høye status.

LA MEG FÅ PRESENTERE ÅRETS TALL:

3
3
3

3
3

Her noen eksempler på hva dette UTROLIGE sifferet kan utrette:
Øyvind Bergs tre bøker.Tre generasjoner Reidi.Et tre.

Og hvem kan vel glemme den fantastiske fortellingen som startet det hele: En konkurranse i å si høyest tall, hvor den ene deltakeren sa tre, og den andre utbrøt i forskrekkelse: TRE!?!?! Jeg hevdet at konkurransen dermed ble uavgjort.

Denne konkurransen fikk en rikspolitiker til å engasjere seg og kommentere. Erna Solberg skrev følgende:

"Med min ekspertise på området vil jeg fremlegge påstanden om at det ikke ble uavgjort i den tevlingen, men derimot at den første deltakeren vant med sin list (ikke å forveksle med komponisten Franz Liszt, som levde i det nittende århundre, og var en av de fremste representantene for die Neudeutsche Schule). Videre tør jeg være så frekk at jeg hevder at den andre deltakeren er en pappskalle. Sånne formuleringer tør jeg vanligvis bare komme med i valgkampsår, men likevel, han er nok en skikkelig dumrian.

Mvh
Erna Solberg (For mann Høyre)"

TAKK LYNDON!

Ingen kommentarer: