onsdag 31. desember 2008

Nyttårsforsett

Året er på hell, og det er på tide å sette seg mål for de følgende 12 måneder. Mitt nyttårsforsett er å leve i konstant bevegelse. Som Friedrich Nietzsche skriver i starten av Slik talte Zarathustra:

"Mennesket er en line - spent mellom dyret og overmennesket: en line over en avgrunn.

En farlig overgang og en farlig bro: farlig er det å se seg tilbake, farlig å nøle, enda farligere å stå stille!"

Jeg leste nylig Tomas Espedals Gå, eller hvordan leve et vilt og poetisk liv. Om ikke annet så viste den boken meg at det å gå ikke er nødvendig for et liv i konstant bevegelse. Nei, den fysiske bevegelsen er ikke den jeg referer til når jeg vil leve i konstant bevegelse. Det jeg mener er at simpelthen at jeg i 2009 skal leve et villere, mer poetisk liv, hele tiden i endring.

TAKK LYNDON!

Ingen kommentarer: