mandag 8. september 2008

Anbefal kokken

- Laksepølse smaksepølse! Hva er det vi får servert nå?

For det første vil jeg si at dette innlegget er vemmelig - like vemmelig som bildet.

Akkurat nå renner en smal strøm av Gildes (eller Toros, eller hvilket merke det er som lager dette svineriet. Jeg driter egentlig i det) laksepølser ut i Oslofjorden etter en strabasiøs reise som begynte i fusjonen mellom laksekjøtt og grisetarmer som deretter fant veien til ICA-butikken i nærheten og derfra tok seg inn i min ringe bolig for så å forplante seg nedover spiserøret. Dette hendte altså lørdagskveld/søndag morning (at jeg samme kveld hadde svelgt noen desiliter vodka etc., synes jeg har liten innvirkning på det som hendte søndag formiddag):

Etter å ha holdt meg fast i sengen noen timer bestemte jeg meg for å virke, og gikk dermed taktfast mot kjøkkenet for å hente meg noe vann. Før jeg kom så langt fikk jeg føling med mitt indre, og lik refleksen som oppstår når man brenner seg, bykset jeg ut på badet og brekte meg. Når jeg åpnet øynene og fikk et glimt av hva som hadde hendt, ble jeg straks oppmerksom på bruddstykkene av laks og grisetarmer som svømte i toalettvannet.

Av dette sluttet jeg straks at laksepølser er noe drit som enten får deg til å kaste opp eller føle stor misbilligelse. I mitt tilfelle førte det til at jeg kastet opp sju ganger før klokken var tre. Etter dette kunne jeg endelig sette planen min om å virke ut i livet. Men ennå var ikke dette helt gjennomførbart, og følgelig utartet søndagen seg som en amputert dag hvor det nyttigste som hendte var en raptus der jeg greide å ta meg noenlunde sammen så jeg fikk lest et kapittel i boken Ridderen i rugen.

Oppfordrer akkurat nå til mild overbærenhet overfor laksepølsene.

TAKK LYNDON!

Ingen kommentarer: