fredag 23. januar 2009

Blindvei?

I dag har jeg endelig fått svar fra de blinde bajasene i Norges land (Jeg sendte jo dette postkortet). De er altså representantene for verdens blinde røykere/ikke-røykere. Hold pusten, nå skal det avdekkes om de faktisk røyker eller ei!
Fra: blindboiz@lumbago.net
Sendt: 23. januar 2009 11:20:38
Til: postcards@live.no
---
Greetings, mr LBJ! From now on we will write in Norwegian.

Du lurer altså på om blinde røyker? Jeg antar at beveggrunnen for dette spørsmålet finnes i Raymond Carvers novelle Katedralen, hvor han tillater protagonisten å uttale seg om våre røykevaner -- at vi ikke røyker pga. vi ikke kan se røyken som pustes ut. Jeg må forøvrig vise til en av dine tidligste innlegg, "Røgere", hvor du også greier ut om dette. Som om det var nødvendig med mer undersøking sendte du oss altså et prospektktkort.

Vel... Vi her i blindeforbundet får ukentlige røykespørsmål fra folk som leser denne novellen, og har naturlig nok sett oss temmelig lei av hele greia. Men; siden du er president, eller i det minste var det en gang i tiden, og det også forekommer oss at JFK var en kronidiot, skal jeg svare deg pent: Ja, blinde personer røyker minst like mye som seende, kan hende mer.

Til slutt vil jeg forresten tilføye at, ja, vi kan faktisk se det du skriver. Vi har nemlig en ansatt som er glanende, ordet vi blinde har på mennesker som kan se.
--------End of transmission---------

Jeg må innrømme at svaret til blindeforbundet var noe skuffende, jeg hadde sett fram til en grundig utgreiing om uthalering av røyk som festlighet.

PS: Synes ikke dere også at presidentinnsettelsen på tirsdag var noe kjedelig? Ingen som ble skutt eller noen bomber som gikk av.... Da var det bedre på min tid når kulene fløy som hagl og bombene detonerte i hytt og gevær som om noen porøvde å gjenskape Big Bang.
TAKK LYNDON!

Ingen kommentarer: