torsdag 15. januar 2009

Vannmelon + Vodka = ???

Min New Year's Resolution, som vi sier i statene (ordet resolution handler da ikke om "resolution" som oppløsningen på et digitalt fotografi, det betyr noe annet), var å leve i konstant bevegelse.

Så langt i 2009 har det simpelthen betydde å være beruset store deler av tiden. Og i dag er intet unntak. Tiltaksfull som jeg er så har fylt en stk. vannmelon med en 70cl. flaske vodka, for omtrent en uke siden. Den har fått ligget å godgjøre seg på min kjøkkenbenk i den tiden, for å gjøre den klar til i kveld.
Da klokken passerte middag (over 12. pm) i dag kunne jeg følgelig tylle innpå med vannmelon. Jeg begynte å slafse i meg herlighetene. Allerede etter tredje bit fattet jeg mistanke. Vannmelonen smakte råttent, ja, den smakte rett og slett som fårepølse! Jeg tok noen biter til, men slo raskt fast at jeg ikke kom til å være i stand til å bli beruset på gøpjen.

Jeg undrer meg på hvorfor vannmelon + vodka = fårepølse. Kanskje er det rett og slett sånn at noen har sneket en pakke pølse inn i melon uten at jeg har merket det, og tatt den ut igjen før jeg skulle begynne å spise av den.
Er det noen andre som har gjort lignende forsøk og fått tilsvarende resultat? Dette er trolig en jobb for Lyndon Buoy Research Centre!
TAKK LYNDON!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg prøvde noe lignende for snart to år siden: Jeg kjørte vannmelonen i blenderen, og blandet det hele med vodka. Til min store overraskelse kunne jeg likesågodt helt vodkaen i do. Fysj.

Lyndon Buoy Johnson sa...

Kan man altså konkludere med at vannmeloner ikke er kompatible med sprit?

Lyndon Buoy Johnson sa...

Kan man altså konkludere med at vannmeloner ikke er kompatible med sprit?

Anonym sa...

Denslags har ialfall jeg konkludert med. Om det finnes andre, mer suksessfylte formler, kan hende, men blandingen av disse to naturens abnormiteter har gitt meg avsmak.

Anonym sa...

Skjær nå opp vannmelonen i biter, og hel vodkaen over. Legg melonen på et fat, legg folie over, og la den stå i kjøleskapet i to timer.

Da smaker det så godt atte!