onsdag 30. juli 2008

Lyndon Buoy Johnson Research Centre

En stor andel av pengene jeg tjente på å være president i USA sparte jeg, for i fremtiden å kunne starte et forskningssenter. Nå er endelig fremtiden blitt nåtid!

Det første jeg har satt mine vitenskapsmenn til å forske på er setningen: Carpe Diem (Latin for grip dagen!)

Enkelte hevder at om man lever hver dag som det var den siste ville livet vært som en stor fest med bare gammen, og litt fryd. Jeg satte så en rekke av verdens fremste forskere til å finne ut om dette stemmer eller ei.

En gruppe individer ble håndplukket til å delta i prosjektet. Jeg vet dessverre for lite om hva det gikk ut på til å skrive noe om det her, men jeg vet hva resultatet var. Det ble bevist at det er fullkomment umulig å leve hver dag som det var den siste. Grunnen til det var ganske enkelt at det alltid, eller i alle fall, alt for ofte (en av forsøkskaninene - som jeg liker å kalle menneskene som deltar - omkom faktisk), kommer en morgendag. Derfor: ikke bruk opp alle pengene dine i dag, ha sex med hvemsomhelst, fyllekjør med offentlig transport eller skyt rundt deg som en annen kugutt. Tenk da hvor nedtur det vil bli å våkne opp neste dag!

Så derfor: Ugrip dagen! Eller som de sier i latin-lendene (ikke landene, for det finnes som kjent ingen land der det snakkes latin, det er jo et ulevende språk): Ucarpe udiem!

Flere forskningsresultater, tidligere bare filosofering og innfall styrt av mitt eget lynne, omtalt som Ny Episteme, men nå faktisk sannferdig og ferdigforsket på LYNDON BUOY RESEARCH CENTRE!

Takk Lyndon

Ingen kommentarer: