lørdag 8. november 2008

Anmeldelse av Quantum of Solace II

For noen dager siden anmeldte jeg filmen Quantum of Solace. LES DEN FORRYKENDE OMTALEN HER.

Lest den?

Fint, da kan du fortsette: I går var jeg på Norgespremiere av den nye Bond-bingo-greia. Og gjett hva, anmeldelse min holdt faktisk stikk. Samtlige av mine ankepunkt var berettigete.

Det eneste som ikke holdt mål var min lovprisning av filmens action-sekvenser. Samtlige var rett og slett skuffende, mye på grunn av klippingen i filmen. Alle kampscener, biljakter og lignende hadde klipping, vinkel- og utsnittsjusteringer i et heseblesende tempo. Det er i og for seg ikke en negativ ting, det kan føre til at seerens hjerte dundrer raskere, og adrenalinet flyter fortere. Problemet er bare at klippingen skjer i samme rytme gjennom hele kampscenen. Dermed blir det ingen tempoendringer, ingen høydepunkter eller lavpunkter i scenens spenningskurve. Actionen blir følgelig monoton og kjedelig. Terningkast 2.

TAKK LYNDON!

Ingen kommentarer: