søndag 16. november 2008

Mote

I dag har jeg tatt motebilder av meg selv i en park. Jeg kledde meg i en strikket genser som ikke var fra Humör, lilla bukse og varme hansker fra nille. Idyllen like utenfor kroppen min var total, men været var usannsynlig ille: Grammatikalske setninger blåste meg nesten ned fra stokken jeg poserte på, og temperaturen gjorde så jeg nesten frøs til softis. Hunden Børre kom overraskende rundt hjørnet og jeg var sikker på at han skulle angripe meg, men han løp elegant forbi og lot raseriet sitt ramme de stakkars endene (disse kan forøvrig minne om én krokodille på mørke kvelder) som badet i elva.
Når stokken hadde utspilt sin rolle som kulisse i bildene, flyttet jeg meg til en stein ved elvebredden og lot kreativiteten få spillerom. Nå skal det sies at jeg valgte den verste dagen å ta motebilder på: Jeg var både forkommet, fylkesmann og redusert til en inkompetent tøyball, i tillegg var været slik som jeg skildret over. Likevel må jeg si meg fornøyd med bildene, som sikkert kommer til å pryde garderobeskapet mitt for å minne meg på hvor godt jeg kan kle meg - hvis jeg bare vil. Det var mange forbipasserende turgåerei nærheten, og alle sammen fikk fine inntrykk av hvor pen jeg er, men til slutt ble det for mye oppmerksomhet rundt meg og jeg bestemte meg for å gå urban, altså forflytte meg til sentrum for å ta flere bilder. Jeg hadde også lyst på milkshake fra McDonalds, siden det er en fylkesmanns yndlingsdrikk!
Dette ble det ikke noe av siden jeg sporet av og fant veien til museet, hvor jeg nøye studerte Pushwagners bilder fra '88 og et annet jeg trådte inn i og dermed ble en del av.

TAKK LYNDON!

Ingen kommentarer: