tirsdag 17. februar 2009

Empatiunderteksting

Jeg er immun mot følelser. Jeg har ingen empati. Derfor sliter jeg med å se film, og da især dramafilmer. Jeg forstår aldri hvorfor karakterene handler som de gjør.

Jeg føler at empatiløse blir diskriminert, i langt større grad enn for eksempel døve, som tross alt får filmene tekstet. De får tross alt med seg hoveddelen av innholdet på den måten. Vi uten empati krever at dramafilmer på norsk kino fra nå av også får forklarende tekster som viser om personene er triste, glade, sinte, forvirrede, redde, etc.

(Under et fullstendig urelatert bilde. Det er et eksempel på underteksting av virkeligheten, av Brian Beluga)
Kanskje det er fordi jeg er blottet for empati, men jeg fatter virkelig ikke hvorfor noen vil at filmselskapet Warner aldri skal lage filmer med karakteren Joker igjen. Jeg for min del håper han vender tilbake allerede i neste film. Det irriterer meg at alle plutselig syns Heath Ledger var så gjev, bare fordi han kola vippen. http://www.filmweb.no/filmnytt/article203390.ece

TAKK LYNDON!

Ingen kommentarer: