tirsdag 5. mai 2009

Kjærlighet

Å, dette store mysteriet kjærligheten! Jeg er så våryr!

En venn av meg har nylig startet en affære med en yngre yndigere og mer italiensk kvinne enn ham selv. Jeg er misunnelig (eller er det sjalu? som de fleste bloggere sliter jeg ikke sjelden med rettskrivingsnormene, og som de fleste blogger gidder jeg ikke bruke for eksempel http://www.ordnett.no/ for å sjekke hva som er rett). Jeg har trålet nettet i håp om å finne kjærligheten. Youtube hadde dette å tilby:




Enda mer fascinert ble jeg da jeg oppdaget Eija-Riitta Berliner-Mauer. En svensk kvinne, født i 1954 (jeg gidder ikke å regne ut hvor gammel hun er, gjør det selv) har giftet seg med berlinmuren. Hun er såkalt objektseksuell, det vil si at hun tenner på objekter, i dette tilfellet en mur.

Historien om Eija-Riita og hennes utkårede er virkelig en tragisk kjærlighetshistorie. Hun forteller om sin manns jobb: "My husband's job was to divide East and West Berlin. He is retired now.

Eija-Riita forteller hvordan de møttes: "We've been in love for many years. I was attracted to him ever since he was born. Yes, he is some years younger than me. But neither of us feels that this age difference matters. True love can easily transcend a few years.
It was very much a long distance romance as neither of us likes to travel. For much of the time, I had to make do with photos of him. And of course seeing him in newspapers and on the television. But the distance between us only served to intensify our feelings for each other.

Les mer om dette fantastiske, tragiske kjærlighetsforholdet som aldri vil bli fullbyrdet (med mindre, hun blir murt inn i muren muligens?).

TAKK LYNDON!

Ingen kommentarer: