fredag 3. oktober 2008

Eksil x 2



Jupiler Con Carne er sendt i eksil - i likhet med meg! Har noen sett ham så send postkort!

Jupiler bor hos en stamme i et sydlandsk øyrike - i nærheten av ekvator såklart. Her har han blitt funnet skyldig i å ha satt barn på stammehøvdingens datter, og følgelig blitt dømt til evig eksil av de høye herrer innerst inne i skogen: Fordelingen av retter og plikter fortoner seg nemlig i tråd med hvor høyt oppe i treet man har bolig. Stammefolket bor nemlig i trærne; de er ikke enda helt trygge på landjorda. Jupiler bor på en av de aller laveste grenene og er vant til lange, harde, ubøyelige dager i øyriket, hvis navn han ennå ikke har avslørt for meg. En dag lurte han seg unna arbeidet (som vanligvis består i å lage tre hull i kokosnøttene slik at de kan brukes i tegnefilmer) og trasket til skogs for å besøke kjæresten sin, hvis navn også er hemmelig. Dere gjetter sikkert hva som skjedde i ettertid, og vips så var Jupiler sendt i eksil. Rettssystemet fungerer visstnok svært hurtig i øyriket.

Alt dette fikk jeg vite i et postkort han sendte meg, men som jeg dessverre har rotet bort iblant alle de løse papirerne som flyter i hjemmet mitt pga. den rådende finanskrisen - jeg har selvfølgelig printet ut alt jeg har funnet på internettet om krisen.

Men nok om det - postkortet hadde et PS! mot slutten som lød, kort rekapitulert:
Har blitt sendt i eksil! Trenger oppskrift på hvordan klare meg! Hilfe! Jupiler.

Hvorfor han skrev på tysk mot slutten er usikkert, men jeg må iallfall gjøre hva jeg kan for å hjelpe. Derfor appellerer jeg til deg, kjære leser. Bildet som tilhører dagens innlegg er av ettersøkte Jupiler. Har du sett min venn? Send isåfall postkort!
TAKK LYNDON!

Ingen kommentarer: