fredag 24. oktober 2008

Tidsklemme, tidsblemme

Natt til i morgen, søndag 26.10.2008, skal klokken skyves én time bakover, sies det fra de høyere hold, eller klokkesjefen -kan hende fra klokkerne i det ganske lands kirker. Dette gjelder oss som bor nord for en viss breddegrad, eller landegrense... Iallefall vi som bor i Norge. Hurra for det!

Men hvorfor skjer dette så sent på året, spør nå jeg. Jeg har stilt klokken tilbake for allerede to uker siden. På den måten unngår jeg, i motsetning til resten av fotballaget mitt, å kun få trent i en time før det blir for mørkt til å skimte draktfargene. Jeg får trene to timer og blir dermed god og svett, og en smule bedre i fotball. På samme måte får jeg mer gjort på skolen: Jeg møter bestandig opp en time før undervisning, og istedenfor å være slapp, bruker jeg denne tiden til å lese meg opp på dagens stoff. Så langt har jeg ikke opplevd noen ulemper med denne formen for tidsreising, men kanskje kan noen dukke opp? Hva sier dere?


TAKK LYNDON!

3 kommentarer:

Anonym sa...

her er det noe som ikke stemmer... hvis du allerede har stilt klokka vil det si at din klokke er 5 da alle andre er 6, og du vil da komme for sent hvis du følger din egen klokke... Nå blir det også tidligere mørkt, og du ville hatt problemer med å se dine lagkamerater hadde du fulgt og trent etter din egen tid... skulle vi stilt klokken en time fram hadde jeg vært enig med deg, men det er jeg ikke nå...:D

Lyndon Buoy Johnson sa...

Du har rett. Dette er en av bloggens mørkeste stunder. På den annen side er du anonym og jeg kan dermed ikke ta innlegget ditt på alvor (i tillegg er du alt for tidlig våken).

Anonym sa...

husk, i hodet mitt var klokken 0945 den, det tar litt tid å omstille hodet!;p