onsdag 15. oktober 2008

Pen og påkledd


I kveld spiller Norge mot nederland i en meget avgjørende VM-kvalifiseringskamp. Nå tror nok de fleste av dere at dagens innlegge kommer til å handle om taktiske analyser og handikap-plasser på Ullevaal, men der tar dere feil: dagens innlegg kommer nemlig til å ta for seg STILLONGSEN!

Som dere forhåpentligvis har fått med dere befinner jeg meg i Ålesund for tiden (dog er dagen i dag unntaket (som bekrefter regelen?) siden jeg er i Oslo for å overvære nevnte landskamp), som tilfeldigvis er stillongsens fødeby. Larsgårds-gangstere, steinvågramp, hatla-mafiaen og jålete bygutter og -jenter har alle bekledd seg dette tøyet, og noen mødre har nok tvunget dem på selv når det ikke var helt nødvendig - helt siden 1950-tallet. Videre er det slik at onde tunger vil ha det til at ordet "stillongs" er på vei ut, og at det mer hippe "ullongs" gjør sin fremtreden...

Hvordan forbinder jeg dette med en tøvete landskamp, sier du? Jo, i kveld har jeg bestemt meg for å bekle meg stillongsen - for første gang i vinter. Dagen i dag, 15.10 er altså vinteren 2008/2009s første dag med stillongsbruk. Dette noteres i stillongsboka, også kjent som bak øret, noe jeg er sikker på min venn Lee Harvey Oswald, en veteran innen stillongsbekledelse, også er enig med meg i!

Så... Avgårde til Tullevaal!

TAKK LYNDON!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eg og var på kampen Kan man ikkje bare skjønne at Steffen Iversen MÅ ut?!

Angående youtube-filmer: Du går inn på youtube og går inn på hvilke video du vil ha, rett ved siden av videoen står det i en liten boks med: URL og Embed, du kopierer Embed'en.
Også går du inn på bloggen din der man skriver til bilde, og på den boksen der man fikser på teksten står det "html" med små skrift,trykk der, så limer du inn embed'en, trykk på oppdater også har du videoen på bloggen din, simple as that:)

Anonym sa...

Jeg spør da; hva er vitsen med å reise på kamp, kle seg i stillongs (som høyst sannsynlig klør, siden det er ull)og fryse på nesa, så lenge Norge taper?
Nei, takke seg til, da er det bedre å sitte hjemme i sofaen, under et godt og mykt pledd, og se på at håndball-jentene vinner en kamp i stedet.