onsdag 22. oktober 2008

Hårsår


Håret mitt er rasert! Ikke i den tyske forstanden, men i den rette forstanden: jeg er like kort på håret som på innrykksdagen i forsvaret. Barbaren var av asiatisk opprinnelse og hadde visstnok ikke glemt mine herjinger i Vietnam (dette er litt vel generaliserende overfor asiater, men jeg velger likevel å nevne det). Han må ha vært en sympatisør, for det virket som om klippen han gav meg skulle gjengjelde litt av skadene jeg påførte det allerede skakkjørte landet (takket være JFK).

For å anvende Ibsens retrospektive fortellermåte skal jeg nå fortelle om forløpet til selve frisørakten. Jeg gikk innom Marihøna frisørsalong og forhørte meg om time, noe jeg synes var unødvendig siden det ikke var noen andre enn den unge kvinnelige frisøren og jeg i lokalet. Likevel var det ikke rom for meg der, så jeg bestilte time til den påfølgende dagen, før jeg kastet meg selv ut døren og nedover Ålesundsgata. Sju meter lenger nede, stod et reklameskilt med påskriften "Herreklipp 150,-". Dette var under halvparten så dyrt som en herreklipp hos Marihøna, så, istedenfor å hive skiltet på sjøen, tok jeg hintet og spradet inn i salongen. Den var tom, og den middelaldrende mannlige frisøren var klar for mine lange tuster.

Nå kan Marihønene seile sine egne sjøer, tenkte jeg... Men tenk hvordan jeg ser ut nå (utifra bildet)!

Til mine nærmeste venner, LHO, Brian Beluga og Jupiler: Ikke fall for slike skilt; kast de heller på sjøen. Men du, LHO, er jo sønn av en frisør, så du slipper heldigvis dette.

TAKK LYNDON!

4 kommentarer:

Anonym sa...

E tror du har ubevisst gjort ditta me vilje for å forberede d på halloweeeeeen. Dvs at du likte forslaget mitt mye bedre enn kattekvinnekostymet.

Anonym sa...

At Lyndon Buoy er en forfengelig bajas, er udiskutabelt, men hva går dette forslaget ut på?

Anonym sa...

forslaget gikk ut på å forkle oss som nazister på haloweeen. På den måten kan vi få beskyttelse fra andre skinheads og dermed unngå å få knus av andre voldinger.

Anonym sa...

etter å ha tatt sveisen i nærmere øyesyn va den ikke så hakkende gale, uvant e ordet!