fredag 8. august 2008

Dementi

I mitt andre innlegg for dagen vil jeg legge fokus på feilaktige slutninger gjort i innlegget Prospektkort II. Her sier jeg klart i fra om mine meninger angående tidspunktet til åpningsseremonien til OL i Beijing, tidligere kalt Peking. Det legges til kl. 8:08 lokal tid på datoen i dag, altså 8/8/08. Alt dette for å forherlige åttetallet av en eller annen grunn. Vel, for å gjøre en lang historie kort så mente jeg at dette ville frarøve norske tv-tittere nattesøvnen, da dette mest sannsynlig ville foregå midt på natten her borte. Nå viser det seg at dette er helt feil, for etter å ha ellet om hvilket ben jeg skulle stå opp på i dag morges, gikk jeg som en zombie bort til fjernsynet, skrudde på, og til min forskrekkelse skulle åpningsseremonien finne sted om kun få timer (kl 14:00) norsk tid. Jeg tenkte umiddelbart med skrekk og gru på Prospektkort II-innlegget mitt, og bestemte meg for her å trykke dette dementi:

I am sorry for accusing you for all the wrong assumptions, Mistery of The People's Republic of China! Have a nice olympicness! I love you both.

Akkurat nå er klokken 17:10 i Ålesund, og ennå er ikke åpningsseremonien over, så at jeg har forregnet meg noe helt forferdelig er tydelig, men uansett synes jeg dette har vært en fabelaktig åpning med masse show og flotte innøvde innslag. Spesielt godt likte jeg de 2008 trommisene som åpnet det hele, og klossene som inneholdt 896 mennesker som alle hadde øvd i ti måneder for å koordinere innslaget på best mulig måte.

Men over til noe helt annet: damene. Under presentasjoenen av alle OL-deltakerne, som forøvrig varte i over to timer la jeg merke til noe helt fantastisk: ca 80% av alle de kvinnelige utøverne tiltalte meg, og samtlige av disse løsnet hjertet mitt fra mitt sedvanlige sted på kroppen og dro det nærmere tv-skjermen. Hadde det ikke vært for at den finske produsenten skiftet bilde, ville jeg antagelig ha mistet det og satt meg på neste fly til Beijing for å ta det tilbake.

Lykke til med et flott OL, Kina!

Takk Lyndon

Ingen kommentarer: