lørdag 9. august 2008

Ufine filmideer

Jeg har to filmideer, den ene føles av en eller annen udefinerbar grunn feil, den andre vil være grusomt frastøtende for de fleste leserne, så følg med!

1. Frédéric Bourdin er en fransk kameleonmann. Han er over 30 år, og holder på å bli skallet, men har gjentatte ganger utgitt seg for å være en misbrukt 15-åring. Til og med leger som har undersøkt ham har konkludert med at han er en tenåring!

Barn og unge i filmer er gjerne dårlige skuespillere, siden de ikke helt har lært seg evnen å forstille seg. Hvorfor ikke la Bourdin få prøve seg? Alle som har hatt med mannen å gjøre fremhever hans ekstreme skuespillertalent. Mannen er dessuten langtfra pervers, han utgir seg ikke for å være femtenåring av noen annen grunn enn for gleden av å være evig ung. La den Peter Pan få spille i film, mener nå jeg!

2. Heath Ledger døde alt for tidlig. Hans tolkning av Jokeren var ikke perfekt, men den var fantastisk, han fikk Jack Nicholsons utgave til å virke flåsete. Det eneste problemet med Ledger var at det ikke egentlig virket som han koste seg nok.

Ashley Olsen skal visstnok ha vært den som ga ham sovepillene, og dermed drepte Ledger, men jeg skal ikke anklage noen grunnløst. Den eneste grunnen til at jeg nevner det er for å skape negative følelser mot Olsen-tvillingene.

Uansett, ideen min er som følger: At Ledger er død er ingen hindring for at han skal spille i nok en film! Det ville være en stor tabbe å la all oppmerksomhet rundt ham være til ingen nytte. Hva med å knytte ham opp som en marionettedukke, og la ham sprette rundt igjen. Riktignok vil det kreve en egen stab som skal holde liket fra å falle fra hverandre. Kanskje kan man trekke ståltråd gjennom lemmene hans, både så de blir mer føyelige og for å unngå at han skal miste noen underveis.

Ledger kan naturligvis bare spille skurker fremover, men tenk over hvor forferdelig fryktinngytende han kommer til å være!

Jeg ser for meg en deilig scene i den neste Batman-filmen hvor Robin, spilt av Frédéric Bourdin, holdes fanget av Joker, Heath Ledger, og for å redde Robin må karakteren til Ashley Olsen kysse Joker.

Nå, hva sier dere?

Takk Lyndon

Ingen kommentarer: