fredag 22. august 2008

Totusenog(fj)å(lle)tte

Året i år, 2008 (om noen skulle lure), markeres med brask og bram, bla. ved at folk giftet seg 08.08.08, folk stod opp 08.08.08 kl 08:08, de Olympiske Leker startet 08.08.08 kl 08:08 etc., men også med negativ brask og bram (Stoker). Jeg snakker da ikke om det faktum at hvis man legger åttetallet på siden så danner det symbolet for Brilleslangeforbundet, ei heller snakker jeg om åttetallet som en snømann, men det faktum at man i år ikke lenger kan stole på det gamle telle-på-knokene-trikset for å avgjøre hvor mange dager det er i månedene.

I 2008 er det nemlig slik at månedene juli og august har 31 dager, noe som tilsier at man kun ved en (heldig?) fødsselsskavank kan lykkes i å telle på knokene for å avgjøre lengden på hver enkelt måned. Vi normale faller her utenfor systemet, et system hvis urokkelighet har vært selve grunnpillarene i verdenssamfunnet siden Adam og Evas tid. Jeg tør knapt tenkte på hva som kommer til å skje ved eventuelle tilstelninger som belager seg på at august kun har 30 dager. De kommer til å våkne opp som fylkesmenn alle sammen når de til sin store forbauselse oppdager at det fortsatt er august.

Så se opp alle blogglesere, dere er herved advart for hva som vil være for oss nesten det samme som kometen var for dinosaurene.

Takk Lyndon (og de som ser bort fra at det egentlig er slik hvert år)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm.. etter min logikk så burde vel knoketellinga fungere rimelig greit også i 2008 (tosjusenogfjållette).

Ser av siste parentessetning at d kanskje ble oppdaget etter at innlegget var ferdigskrevet og at forfatter da kanskje ikke orket å skrive et nytt..??
Eller var d egentli bare tullball som d meste annet her i bloggen?

(La først merke til at hånden hadde 6 fingre ca 7 min etter at e hadde sett d..)

Lyndon Buoy Johnson sa...

Jepp, du har så rett, så rett i dine mistanker, mister lho! Jeg var for opptatt med å fortelle verden om to måneder med likt antall dager like etter hverandre at jeg slett ikke tenkte over at når man er ferdig å telle på en hånd, og den siste tellingen selvfølgelig gjøres på en knoke, begynner man på en ny hånd hvor tellingen naturlig nok fortsetter på en knoke.