lørdag 12. juli 2008

Kjerringråd

Kjerringråd er jo en utbredt folkesykdom, og vi har alle fulgt ett eller flere av disse, med varierende grad av hell.

I dag testet jeg eggeplommer i ansiktet, med det mål for øyet å oppnå stram hud. Jeg vispet plommene omhyggelig og påførte et tykt lag i ansiktet, foruten de sensitive områdene rundt øynene. Deretter la jeg meg på sofaen, og som anvist plasserte jeg føttene høyere enn hjertet.

Etter en stund ble prating umulig. Så kunne jeg ikke lengre tygge sjokoladen jeg hadde for hånden. Snart lå jeg der uten førlighet i noen som helst ansiktsmuskel. "Er ikke de 20 minuttene snart over?" tenkte jeg, og så på klokka, men nei... det gjenstod ytterligere sju minutter.

Vel, når tiden var ute hastet jeg mot badet og skar grimase. Ansiktet så ut som en afrikansk ørkenslette som badet i solen. Men nå var det hele over og jeg vasket meg omhyggelig i ansiktet.

Konklusjonen er som følger: Ingen synlige resultater. Ikke gjør dette med mindre du er glad i å være stiv i trynet.

Selve kjerringådet:
Visp to eggeplommer og påfør de som en ansiktsmaske. Legg deg ned med bena over hjertet, og bli liggende i ca 20 min. Ikke foretrekk en mine, da dette kan ødelegge masken. Til lykke.

Takk Lyndon.

Ingen kommentarer: